2013年7月29日月曜日

【ラマダン中、JKT48とSNSで楽しむインドネシアファン】インドネシア市場情報

 インドネシア特派員のピトラです。

現在、私達イスラム教徒はラマダン月なのでサウム(断食)中。
私たちの大好きなJKT48もこの月は一ヶ月公演がありません。
 ですのでここ数日、インドネシアファンの間で流行っているのは一押しメンバーの名前と企業ブランドロゴを掛けあわせ、写真SNSのPinterestで公開していることです。



このように、私達インドネシア人はサブカルチャーとSNSを通して、日本文化を知り好きになっているのです。

We're currently doing Ramadhan fasting right now, and there's no theater show for a month. That's probably why they pushed the concert faster, just before the month of Ramadhan. Btw, check out what fans are doing (including me) on twitter during sahur time (sahur = dinner before sunrise, about 3-4 AM) for the past 3 days. We're doing word play mixing up JKT48 names with brands, band names, and fun stickers that usually stuck on local transport. The last one you might not understand the joke, but hopefully the first and second ones do. These are the compilations: http://pinterest.com/tedkho/jkt48-brand/ http://pinterest.com/tedkho/bukan-jkt48/http://pinterest.com/tedkho/nempel-jkt48/


タイ・マレーシア・シンガポール・インドネシア・中国
アジアからの観光インバウンド、各国SNS開設・運営、
ASEAN各国テストマーケティング・アンケートは
-----------------
株式会社アジアクリック
東京都新宿区新宿6-27-1 LG新宿318
TEL  03-6205-5619
Mail  info@asiaclick.jp
Web  www.asiaclick.jp
Facebook https://www.facebook.com/asiaclick.jp

(アジア各国の特派員による、現地からの生情報)
-----------------

0 件のコメント:

コメントを投稿

ShareThis

ShareThis